Pelikat Pants Designer

Pelikat Pants Designer
Number 1 Pelikat Pants Maker in the World!

Friday, December 05, 2008

Los dan Faun dan kegilaan team marketing gua.

Satu benda yang gua suka adalah pemikiran luar kotak. Tak kiralah apa bentuk pun dan gua agak seronok jugak kerana pertama sekali sekarang mempunyai satu team yang agak biol jugak kepala mereka dalam perlaksanaan pemasaran filem terbaru gua Los dan Faun. Rupa-rupanya bukan aku aje sewel tapi mereka semua sewel jugak!!! hahahaha .... aku suka. Biar kita tak menang wang pemasaran besar seperti cicakman... tapi ini telah memaksa kitorang mengeluarkan ide ide hardcore untuk membantu pemasaran filem ini.
Mamak NZ pakai topi los dan Faun
habis semua mamak NZ curry house wangsa maju, menyokong filem gua... sayang gila la kat mamak-mamak ni
Pak Long... penyokong saya yang paling kuat.... sentiasa memberi gua semangat untuk berjaya.
Menarik teh Los dan faun style
siapa kata mamak tebar roti tak stylo

Terimakasih bebanyak to the NZ mamaks ghetto pimp gang.

Terus-terang saya nak cakap filem ini berbeza dari filem-filem sebelum ini...mungkin bukan untuk semua.... mungkin ada yang suka dan mungkin ada yang tak suka. Tapi secara umumnya anda akan dapat satu pengalaman baru. Ikhlas dari saya terimalah dan tontonilah Los dan Faun. Bawaklah segala kaum kerabat ya'll dan tengoklah berkali kali... sehingga kutipan mencecah jumlah yang membanggakan.... Terima kasih sekali lagi.

Filem kita cermin pemikiran kita.

Power to the people

Afdlin Shauki

52 comments:

luvbiznez said...

caya la bro!gua xsabar nak tegok filem lu...huhu...ada job best2 contact le...adioS!

kitty ieka bear said...

wee..
askum afdlin,hu,dah tgk los dan faun..best! mmg lain drpd yg lain,afdlin mmg ada idea yg bernas..bagus2,keep up the good work,saya dan keluarga selalu menyokong filem2 dr afdlin,mmg menarik!

|1f34|-|1r3 said...

menarik jugak idea ko nii...satu lg marketing senang...ko bawak bloggers pegi tgk los dan faun..lepas tuh soh diorang review citer tuh kt blog diorang...review kena la ikhlas..terus terang dari hati..baru la orang akan pegi tengok..aku rasa bloggers malaysia akan support filem malaysia kalau memang btol best...

papehal pon beb..aku akan pegi tgk gak citer ko ni pasal aku memang suka tgk filem ko !

. said...

good luck =D

sEmut said...

lawo baju.

teringat permatang pauh.

cayalah!

dJ phuturecybersonique said...

gua baru tengok tadi. memang lain daripada yang lain. plot misteri dia memang putar belit alam! favorite scene gua 1. magic show serena misterina (pasal gua ada nasa shooting scene tu!) 2. sarung nangka datin jlo 3. brokeback ayah faun.

nak try tengok lagi sekali and then looking forward to papadom!

s a L o m a said...

saya sangat2 berharap filem ni betul2 best afdlin.saya sanggup balik msia nak tengok filem ni.kalau tak mencapai tahap best saya,afdlin kena diet sampai kurus macam apek senario ok! :D

暗い(の・もの・人) said...

mmg best giler....mmg lain dr yg lain....mmg sewel hehehe.....gua tgk 3 kali beb sebab nak tgk watak adlin,khir rahman dgn watak az mizal....hahahaha tapi sayang watak az skit jela huhuhu..but anyway cite mmg best bro...all the best

rina is pink is sugitani said...

bro kodok,
i've been watch it yesterday with two of my frenz.
since we enter the movie, we can't stop to laugh...

best gile, kali heroin die kantoi la..
good job kodoks2....

dumdum said...

yah yah yah best best best nak tengok nak tengok!! hehehe..dun worry bro,saya dan family MESTI serbu panggung esokk....=) gudluck!!

cerpelai said...

Hahahahaaa..
Pujian patut diberikan untuk mamak-mamak tersebut..!!
Rolling credit untuk Los Dan Faun nanti masukkan laa nama diorang ni bro..!! Sebagai tukang masak crew..!!
Kehkehkeh.. Cayalah mamak..!!

DramaQueen said...

Afdlin,
maintain mantap!! cantek strategi u tu.. dan idea marketing yang cukup bijak!


tak payah kurus. itu identity u. sinonim... i m proud to have a malaysian actor like u. semoga u dpt membawa martabat filem kita ke mata dunia dengan lebih tinggi lagi!!!

Semoga terus berjaya..


::LF::

KeMatZ said...

bro.... aku dah nengok citer ni... sioot lahh... dari awal sampai ke habis gelak tak sudah.... nasib baik tak cramp perut aku... good job.... heheheh rasa macam nak gi nengok lagi ajhe.... bravo...

ani said...

hai afdlin,
sy pun baru tgk los dan faun mlm td...mmg best giler...dr awl smpi akhir gelak je...dari ari rabu lg dah book muvi los dan faun...rasa excited je nak tgk...anyway, muvi ni mmg best la...kelakar abes...sy gelak x igt ape dah..smpi bf sy tegur...hahaha...

cikmas said...

wahhhh komen2 positif ini bikin aku tak senang duduk nihhh.. jom pecah panggung!!!

Zaimun Yahyah said...

x sabo nk tgk citer nih bro..
aku mmg kompom best sbb filem2 afdlin shauki mmg sumer gila2 sewel n klaka habis.. hehe..
gud luck bro n looking fwd for PAPADOM..!! :)

yaya|azura said...

i pun dah tgk LNF.. memang comel dan santai... few favorite scenes and lines.. hihihi .... memang best. i dah rekemen to my frens utk bergumbira dengan LNF instead of pegi tgk citer hollywood yang lain .. :p

Pocket said...

nak tgk nak tgk!!
tapi macam tak der masa lagi la plak.. nak gi jgak!!!

besok ahad... sooo... gi tgk sesorang lah

mieraaj said...

gile kretip promote camtu...bagos2 =)

aRiL said...

Saya mmg akan tgk. Next week kot..

Anonymous said...

wei aku baru tengok los dan faun, memang best, la..Aku suka watak faun dan scene ayah dia baru tertengok cd brokeback mountain, hahahaahahahah, memang lawak. Afdlin shauki memang selalu berjaya buat pembaharuan, aku tak rasa filem ni sewel, filem lebih logik dari filem Sumolah, aku rasalah, or mungkin masa ni aku tgh demam los dan faun, tu pasal rasa filem ni best dr filem2 melayu lain. Kelakar memang kelakar bijak, bukan kelakar bodoh. Watak Amran, sinikal ahli politik tu, memang kelakar. Tapi aku memang paling menyampah watak mat saleh tu..

aurikelsan said...

Baru jer g tgk smlm.Two thumbs up..i like..hehe congrate bro afdlin n crews. nanti saya buat review kat blog then promote kat member2 kay...FOC

hans said...

huhu...team2 mamakz tu semua sporting kan...
insyaallah bro...
film ni bakal suksess macam cicak man....

Zulhatfi Aziz said...

los dan faun.. mmg best.. aku tengok aritu.. lepas nih insyallah nak bawak family aku plak pi tgk.. congrats broo

anwarjauhari said...

hidup filem malaysia!

dzi said...

nyeh nyeh nyeh... saya blom tgk lah. nanti ek. heheheee... tgk iklan, chomel rambut hans. like it!

SYAFIQ YUSOF said...

filem ni memang kelakar giler!!!

'berwibawa yang macam mana...
aaa..itu yang kita tak tahu'


hahahahahaha!!!!!!!

miss norafizan said...

perh!!!!!cite u mmg mletup bro!!!tahniah!!!! (:

miss norafizan said...

perh!!!!!cite u mmg mletup bro!!!tahniah!!!! (:

miss norafizan said...

perh!!!!!cite u mmg mletup bro!!!tahniah!!!! (:

Lina Masrina said...

I love ur blog! U make me laugh...Check out my HALAL food blog with yummilicious photos that can make u droolz! http://putri-berendam.blogspot.com

Putri a HALAL food blogger in Singapore, Malaysia, Indonesia and perhaps the whole world one day!
(http://putri-berendam.blogspot.com)

shafa said...

i'll always follow all ur fiLm..never dissapointed me b4

wénkt said...

HAHAHAH

wan tgk los dan faun skali lagi smlm...

dlu tgk masa tayangan perdana, impress gak comment kat my blog

then tgk skali lagi, berbayar, kawan blanje.

gelak2 giler

nk faham skali laig scene yg terlepas..

Anonymous said...

ulasan los n faun
ikatkata.wordpress.com

Unknown said...

Menark. Tidak boleh diagak penamat filem ini.

goooooood girl said...

i like your blog......

Unknown said...

Hai Tuan Soffar Al SoGood belanja aku jus betik 1 haha

Aku dah tgk filem ko Los dan Faun, memang best gila, aku gelak nak mati.

maybe buat review untuk filem nih kat blog aku pasni

ending dia laju sangat dan putar alam sikit, memang sewel, rasa nak tengok lagi la pulak

Achan Sinclair said...

Gua mengigil gelak kat dalam panggung. Awek gua pun dah mula bermasam muka dengan gua, sebab gua dah mula dibayangi watak Jasmin.

Watak Amran yang cukup sarkastik dan mencuit hati.

Sememangnya ianya filem yang sarkastik dan hiperbola. Syabas kepada kaum kerabat LnF...dan mamak-mamak di NZ..hehe

khalifah said...

caya lah.. memang mantap...

hehe

moga semua sihat n ceria dalam keberkatanya.. amin3x

selamat hari raya semua team..

mai lah lawat blog yang x seberapa ni:

Anggaplah ini sebagai SEBUAH LANGKAH baru & PELUANG baru untuk anda menjadi SELANGKAH lebih HEBAT
renungan bersama:

"Anggap usaha anda dalam mencapai matlamat adalah satu perjalanan mencari ilmu. Setiap rintangan yang anda temui walaupun sekecil manapun akan memperbaiki diri anda untuk rintangan-rintangan yang lebih besar di masa hadapan"

ikhlas dr.khalifah
http://fendicenter.blogspot.com

JUTAWAN EBAY
http://jutawanebay.blogspot.com

FrH said...

i watched the movie since it 1dt day in the house. good job bro.

mmg best giler. best giler mcm mana .. haaa itu yg kita xtau .. ;)

deedlebag said...

wa dah tengok, sumpah wa suka gila! tengah solat pon boleh gelak teringat cerita ni. haha

che' sha said...

great movie indeed..
dari awal smpi abes..
sgt best..
tak rugi tengok..
2 thumbs up..
great job bro..~
keep it up :)

Anonymous said...

Marina Mahathir, in her blog said, "Afdlin Shauki was in the audience and put, to my mind, the only intelligent question to Stone.."

Saya bangga dengan bro. Always have, always will.

idahcute said...

sah tgk los and faun...best giler two thumb up for u

Amien said...

Salam bro, tahniah kerana produce filem paling sewel tahun ni. Memang berbeza dr filem2 Aflin yg terdahulu. Gua dah 2 kali tgk dalam masa 3 hari. Ni pun ada rasa nak tgk tp kutahan jebat... Los dan Faun ni dapat buat gua tgk dr mula sampai akhir tanpa memboringkan gua walaupun sesaat.. Teruskan usaha Tuan Aflin untuk mengeluarkan Filem2 yg bermutu. Gua akan sokong bro dr belakang (bukan mcm citer koboi tu tau,heheheh). Hidup kodoks... Kodoks rules....
www.amien.myportal.my

lovespiraldownwards said...

salam Cip!

Nak t-shirt tu! Nak t-shirt! mana bleh beli?? Jual la kat kami.. Plis Plis Plis..

zerox said...

salam..
good work bro..pasni nak wat filem ape lak?
hope boleh wat filem persilatan melayu lama...macam dulu2..dah lame tak tgk..drama pun ok gak..
lagipun dah lame org tak wat cter2 macam tuh....ramai yang suka tgk crita moden..

ape2 pun..
''sejauh mana pun burung mencari rezeki, akhirnya pulang kesarang asalnya, tanpa sesat..siapa yang tunjuk arah?''

adios

peanut said...

cip..
saya nih kipas susah mati cip..
movie nih ada sedikit kelainan, lawak tu lawak tp ada samting yg missing xpun terlebih..saya pun xpasti..tp..best sbb lain dr yg sblom2 nih..
p/s::cip cip.. nanak tshert LDF!! baju mamak NZ pun xpe..(tp bukan bekas dipakai ye..harap maklum..hehe..)

baLdi MeraH said...

bang..los faun tu bes..tapi ending sia saya rasa byk ckp sgt la..jadi mcm busan sket las tu..xpe eh saye ngomen je..sbb sy nengok :)

Claytonia Virginica said...

Sebelum baca, exercise mulut dulu.

Ubung Uflun, cutur Lus und Fuun nu bust lu, tupu.. bubuk dulum hulukuptur mucum udu yung tuk kunu. cutur pupudum duh kuur bulum? nuk tunguk cutur tu.. hu hu hu...

Best tak? dah tak yah lgi dah gi tambah botok kc mughl mulut, senaman semulji tu..

jijah said...

hahaha.. giler ah.. mesti lecturer sy pun tak pnah terpikir marketing style cm ni haha... rugi ar jumpe blog ni lambat.. klu tak bleh gak wat pont mase present ari tu hahaha.. tabik spring arr kt sape pnye idea ni haha..

jijah said...

pont* = point