Pelikat Pants Designer

Pelikat Pants Designer
Number 1 Pelikat Pants Maker in the World!

Thursday, May 13, 2010

Lagenda Budak Setan akan datang tak lama lagi!!!

Hey kengkawan, berita hangat!! join filem 'lagenda budak setan' punya group or watch you tube dengan menaip lagenda budak setan and see the promo and write something how korang rasa pasal film tu or the promo. The top 30 chosen fans who writes about the promo will get premier ticket for 31st may at pavillion mall with the stars of the film. Cubalah dan support filem berdasarkan novel popula Ahadiat Akashah. Mari kita letupkan filem ini di box office.

Power to the people
Afdlin Shauki

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Jalan Raja Chulan,Kuala Lumpur,Malaysia

44 comments:

Shareen Mohd Saleh said...

First Malay movie I'm excited to see in a while. Except yours of course, Afdlin, and arwah Yasmin Ahmad's. Don't really like the slapstick and jiwang karat genre for local movies. Just don't see the appeal for those kinda movies.

I was such a big Ahadiat Akashah fan back in high school! Ahhh, those were the days...

pye:rudz said...

ahadiat akashah adalah penulis novel yang berjaya membawa style penulisannya yang tersendiri dalam dunia penulisan.
champion mamat nih.

Prodigy said...

cerita best, pelakon best, lagu best.. saya mesti pilih!

kuman. said...

xsabar!

zuera said...

x sabar nk g tengok.seyes..hopefully besh:)

Boy said...

waaaaaa bes2!

novel dia dah lama baca..

kluar movie plak.. yahoo!

Hairil Rizal said...

Tak pernah baca novel 'LBS' ni tapi elok gak.. jadi takle 'bias' nak compare novel dgn movie.

Expect boleh jadi hit sbb storyline dari novel Ahadiat Akashah mmg cantik. Supported plak dgn actors & actresses power dan terkini.

Tambah dgn score & sinematografi yg sedap telinga mendengar dan mata yang memandang.

InsyaAllah, sukses!

* ^L i a N a^ * said...

adaptasi yg bagus dari novel ahadiat akashah .. tidak sabar utk melihat filem ini sepenuhnya .. harap filem ini sehebat novel yg dikarangnya . promo tue dari segi garapan pertama agak menarik untuk ditonton seterusnya . impresi pertama melihat farid kamil macam tidak berapa sesuai dengan karakter tapi itu hanya impresi pertama . mohon untuk terus terpegun melihat filem ini secara penuh kerana saya peminat setia novel ahadiat akashah :)

Mermaid Ungu said...

dh tgk preview..mmg besh ler.x sabar jgk.ok jap lagi nk g komen kt youtube.harap2 dpt la tiket free tu..yay

Pocket said...

1) gambar itam puteh ayu pada minit ke 1:21 tu amat lah indah nya,

2) bunyi gagak mengiringi berita perkahwinan ayu n azmi? adeh laaaa... terduduk wooo!!

3) liza surihani? peh.. memang la mengundang pocket nih :D

:)

..et.. said...

cite ni cam best.. x penah baca novel. tp rse cam nk g cari je sok kt kedai novel budak setan ni. suke sume pelakon kt dlm filem ni.

azlan pokLAng said...

triller die best glr touching menyentuh jiwa walaupn ak xprnh taw psl novel ni ak jd excited glr bl tgk triller die nk g tgk cite ni walaupn jiwa ak bkn jiwang2 syabas pengarah

hans said...

xsabar nak tgok hasil dari novel ke filem

nurmisnan said...

salam
aku pernah pegang nak beli tapi tak jadi.. itu tahun lama sudah.. so skrg tggu movie jelah.. tahniah bro AA n Afdlin

The Official Miss CHEKLEEN said...

Ahadiat Akashah...genre yg dia bwk memang sesuai dgn trend semasa..byk dah bace buku dia...so talented..lupa lak pasal LBS ni...thanx abg aplin..(i tot it was a tv series..huhu)

papadom still the best ever...love it

Ku Tendang Setan said...

It's really touch me bro. Another great movies. Surely gonna bring another new dimension to our local film scene. A thumbs up film.

Unknown said...

mesti best nie..dulu selalu gak baca novel ahadiat akashah..& ada satu drama dia yang budak nerd tu..lupa dah tajuk dia

qaseh eryda... said...

triller pon dh best..lom tgk movie ni lg..lgpon novel nie mmg best la..jalan cerita die best..sume best la..plus ngan para plakon pon best...so garenti best la...

qaseh eryda... said...

Kasyah bersama rakan sekumpulannya, Sapi, Man dan Cin Cai merupakan pelajar nakal yang sering membuat onar dan terkenal kerana sering dikenakan tindakan disiplin. Mereka juga melabelkan kumpulan mereka sebagai anti perempuan. Namun, sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar baru, Ayu. Ayu telah benar – benar menambat hati dan perasaan Kasyah, membuat dia jatuh cinta. Ayu mencabar Kasyah untuk berubah dan sebagai syarat untuk dia menerima Kasyah. Episod baru hidup Kasyah pun bermula.

Tiba masanya Kasyah perlu melakukan tugasan kajian tesisnya ke pedalaman. Kasyah berpisah sementara dengan Ayu. Azmi yang pernah mengecewakan Ayu, kini muncul kembali menagih cinta dari Ayu. Azmi hampa bilamana Ayu menolak permintaannya itu. Melalui ibu Ayu, Mak Leha, Azmi merencanakan sesuatu untuk membolehkannya bernikah dengan Ayu. Melalui perancangan Azmi, Mak Leha berpura sakit jantung dan tidak boleh kerisauan. Ayu yang serba salah terpaksa menerima Azmi dalam hidupnya, kerana bimbangkan keadaan ibunya. Ayu berkahwin dengan Azmi. Kasyah kecewa. Kebahagian yang diharapkan tidak menjelma.

Azmi kembali kepada tabiat lamanya yang pemabuk, panas baran, kaki perempuan dan sering membelasah Ayu. Suatu malam, mereka berdua bergaduh besar. Ayu yang dipukul bertindak melarikan diri dengan kereta. Ketika memandu dalam keadaan trauma dan emosi, Ayu hilang kawalan lalu kemalangan. Ayu cedera parah. Mukanya hancur. Azmi menuntut maaf tapi Ayu sebaliknya menuntu cerai dan minta wajah yang baru. Episod baru hidup Ayu pun bermula. Ayu yang kini berwajah baru tampil sebagai Emilia. Ayu ingin memulakan hidup baru dan melupakan episod dukanya.

Ayu / Emilia, menubuhkan syarikat melalui wang simpanan dan pampas an dari Azmi. Melalui kawannya, Suzana, Kasyah dijejaki dan dipelawa untuk bekerja dengan syarikat Emilia. Kasyah yang pada mulanya tidak menyangka apa – apa, mula mengesyaki sesuatu setelah baru bekerja. Melalui Suzana juga Kasyah mengetahui segalanya tentang Ayu / Emilia. Hubungan mereka kembali bertaut. Azmi yang sakit hati cuba mengagalkan hubungan itu kembali. Azmi sekali lagi meminta bantuan Mak Leha untuk memujuk Ayu / Emilia. Semasa di rumah Emilia, Azmi telah memukul Emilia dihadapan Mak Leha sehingga milia terjatuh dan tidak sedarkan diri. Emilia cedera parah di kepala dan hilang ingatan. Berbagai cara dilakukan oleh Kasyah dan Mak Leha untuk memulihakn ingatan namun belum berhasil. Emilia yang senakin pulih, akhirnya mengahwini Kasyah. Kebahagian yang diharapkan Kasyah tidak kekal lama. Ayu / Emilia meninggal dunia ketika melahirkan anak

ateh bie said...

semalam pertama kali melihat promo v/c filem LAGENDA BUDAK SETAN di astro ria..tiba-tiba mengalir air mata. saya membaca kesemua siri LAGENDA BUDAK SETAN sedekad yang lalu. amat menyentuh hati dan sentiasa berharap bukan itu penamatnya dalam filem ni.gandingan lisa/ayu dan farid/kasyah adalah pasti meruntun hati setiap penonton sebagaimana hati pembaca yang setia menatap setiap helaian tanpa jemu. btw ALL THE BEST 'LAGENDA BUDAK SETAN' the film..!!

Ms Haslina said...

mmg x pernah baca novel AA..but i heard and know he is very good writer...
tabik springgg

Azah said...

yYyyyayy tak sabar nak tgk laaa encik afdlin! i so adore you!

IR said...

cerita yg plg best sy pnh baca!!! sy msh igt lg ms tu sy msih sek lg..wah..sgup perhabeskan duit semata2 nk beli novel lagenda bdk setan ni pas bc kat library..hehe.. x sabar nk tgk movie nya lak.. syabas bro Ahadiat Akashah!!!

nolyy usman said...

betul2 tak sabar tggu cerita ni! sebelum ni cuma baca novel n tak sangka akan dijadikan movie pula! :D

Unknown said...

Bukunya baca sedekad yang lalu, memang baca kat library dan kemudian beli buat koleksi. Bila keluar dalam bentuk filem, hati teruja nak tengok. Ibarat mengimbas kisah zaman remaja dolu2...

FANTATIANA said...

sangat teruja untuk menonton kerana lagunya yang menyentuh hati...really hope this movie dapat meletakkan filem melayu di tempat yang boleh dibanggakan.

Tok Dalang Moden said...

Story dalam novel bagus,
Apabila diadaptasi adakah berkesan ?

http://artismaksiat.blogspot.com

Missy CSI said...

Saya telah baca novel Budak setan, 2 & 3 koleksi milik kakak saya. Bila di penghujung sekolah menengah LBS keluar. Berebut2 untuk membaca. LBS tidak gagal membuat kan saya menangis...tak sabar nk tgk....harap yg terbaik dr filem ini

Tasbih Alam said...

Salam

saya dalam misi membina hubungan dengan blogger otai seperti saudara..

saya sebelum ni terlalu sibuk membina blog akan tetapi tidak membina rangkaian blog . Kini saya akan mengunjungi dan cuba memberi komen di blog hebat seperti blog saudara ini.

harap kita dapat berbalas kunjungan sesama kita dan menghormati pendirian dan pandangan each other.

harap tulisan kita lebih tajam dari pena.

Tasbih Alam said...

Salam

saya dalam misi membina hubungan dengan blogger otai seperti saudara..

saya sebelum ni terlalu sibuk membina blog akan tetapi tidak membina rangkaian blog . Kini saya akan mengunjungi dan cuba memberi komen di blog hebat seperti blog saudara ini.

harap kita dapat berbalas kunjungan sesama kita dan menghormati pendirian dan pandangan each other.

harap tulisan kita lebih tajam dari pena.

http://tasbih-alam.blogspot.com

hans said...

sudah tgok

Review Lagenda Budak Setan Di Blog Saya

http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/review-film-lagenda-budak-setan.html

SYUHADA said...

tengok trailer cam best..aku pon dh bace novel ni..mmg best cite die wpon ade la part2 yg cam xlogik kan..hehe..tgk trailer dgn pelakon2 die mcm best..sure aku gi tengok...

apiz said...

tiga pat kali aku bace novel die walaupun tebal mcm kayu balak..mmg feeling r...hahaha..tp xsempat lg nk tgk movie..kb xde cinema maa...

umeboshi said...

baca novel masa zaman sekolah menengah form 1-form3. ingat2 lupa jln cerita. nak kena p tgk movie nye ni. belum sempat lagi nak p nengok..hope, next week, bleh p tgk sempena my birthday. yeayy!!

Anonymous said...

adakah pakcik yang bermain muzik di spotan 2 merupakan bapa afdlin

http://berita24.blogspot.com

m6hidrogen said...

kalau movie berdasarkan novel ni contohnya Ayat-ayat Cinta, terasa novel dia lagi best.

kalau movie omputeh,the da vinci code pun sama jugak terasa novel dia lagi best.

novel lebih power dari movie? fikir-fikirkanlah.

Zul Ilham said...
This comment has been removed by the author.
Zul Ilham said...

Full support all the way from Kyoto!!! Hidup Filem Malaysia!!!

http://ilhamica.blogspot.com

Anonymous said...

Salam kenalan dari Ipoh..

Teruskan berkarya... filem Malaysia adalah wajah kita

Linglung said...

selamba kodok dah 2 bulan tak update blog :p

Idea_Success said...

x sempat nk tengok wayang, langsung x sempat..

Aliaa said...

uncle afdlin.
cuci the musical 2 was awesome!!
sejak alia balik malaysia dari 21st july.
7/08/10 hari paling best..
3pm punya show.. gelakkk habiss.
sampai alia rase sedih bile dia nak habis...
tapiii xde photography session pun :(
maybe cz 8.30pm korng ade show..
xdpt nak ambik gambar dgn semua pelakon cuci the musical 2. T_T
congrats team cuci. bestt sgtt.
nanti buat lagi cuci the musical 3 pulak.
cz cuci-cuci services xmenang lagi
lawan dgn wira maju kann.. xD

I <3 cuci the musical 2!!!!

blogsyarih said...

best ni cite ni mesti tengok.

Misterkacang said...
This comment has been removed by the author.