Pelikat Pants Designer

Pelikat Pants Designer
Number 1 Pelikat Pants Maker in the World!

Thursday, September 04, 2008

Selamat berpuasa kodok-kodok ku.


Hi gang, setelah lama sibuk dengan kerja-kerja untuk mencari sesuap nasi, pada bulan ramadhan ini aku kembali bebas untuk memblog sekali lagi. Alhamdulillah. Mungkin ramai yang tertanya kemana menghilangnya gua.
Sebenarnya dalam berberapa bulan ini banyak perubahan yang berlaku dan banyak benda baru telah ku cuba. Aku akan cuba huraikan satu persatu supaya dapat kita amati bersama produktiviti aku setakat ini.
Since kita semua tengah bersemangat PUASA apa kata kita mulakan dengan dua program raya yang sempat gua hadiri lantas melepaskan tanggungjawab gua untuk muncul di kaca tv waktu raya ni. Program pertama ialah 'RAYA BERSAMA FARAH', di mana ak dapat bersama girlfriend (didalam mimpi ku) Farah Fauzana , heehee ... entah apa hal tapi aku sukakan cara dia bergurau senda dan peribadinya... A bagi term minat aku kat dia sebagai 'Professional Crush' hehehe...
Gua yang baru habis berlakon Babak empat Madu tiga sebagai watak JAMIL yang di mainkan oleh Allahyarham Tan Sri P Ramlee dulu bersama dua gadis yang amat dahsyat kebolehannya, Misha Omar dan Farah Fauzana.
Gua sedang mendendangkan Farah lagu kegemarannya AKU LELAKI
Inilah semua tetamu Farah, Pak Aziz Satar, kalau tak silapgua Darling, Jinbara, dan Aku sendiri. Mantap.
Selepas itu gua dijemput pula oleh Azwan Ali dan Juga Adlin Aman Ramlie untuk 'Jangan Tidor Lagi' Raya special di mana gua digandingkan dengan dua insan top di Malaysia ini.


berbual rancak



Cuncun... alahai Datuk Siti
...........Ya Allah dah lah cantik berbudi-bahasa pulak tu untung Datuk

71 comments:

ohvee said...

aduhai bro..
cun nye datuk siti!
:)

[kimslm kt die bro]

[lihat2 smbl meleleh air lir]

ain.ya.nun. said...

slmat berpose gak kat bpk kodok.. hehehehhe..
"abah, aiman nk kete kayuh bole tak?? besok ari jadi aiman"iklan petronas..
beh giler eklan tu, da blakon eklan plak ea bpk kodok neh..
=)

alif-mikail said...

lamanya menghilangkan diri.. selamat berpuasa..

pye:rudz said...

assalamualaikum.
cantik misai, heheheheh.
selamat berpuasa chief kodok.
nanti kita adjust majlis berbuka puasa dengan kodok-kodok, amacam?

ketam said...

Bro tahniah atas iklan petronas tu..mengalir air mata mak aku bila samapi bab budak tu peluk ko bro..

tahniah... tak sabar nak tgk apa lagi filem ko buat nanti..

selamat berpuasa..
wassalam

ZaZa said...

salam bpk kodok...beh gile lu punye iklan petronas tuh...gue terharu banget...lu pun minat ngan fafau eh..gua pon same gaks...selamba abes..layann...

HarlymYeo said...

Gua tabik spring toin-toin kat lu bro atas kejayaan melelehkan air mata gua setiap kali menonton iklan merdeka Petronas tu. Utk pengetahuan lu, gua memang minat sama semua iklan merdeka Petronas. Raya Puasa/Deepavali/Raya Cina ni ada iklan Petronas lagi? Alrite juga kalau lu nak ajak gua berlakon sesama. Bukannya kita tak pernah berlakon bersama... hehe... tak caya cuba chk kat sini http://www.filemkita.com/filem/s/soal_hati_01.html

mRsauRa said...

slamat berposa...
besh la iklan merdeka tu...
"kalau la abah byk duit...jgn kata keta kayu...keta kebal pon abah belikan"...hehehe

Zulhatfi Aziz said...

alamak aii bro.. meletop la raya nih.. mesti nak kene ngadap tv raya nih..

MOLY said...

selamat berpuasa bro !!!
;)

dato siti sangat suwit ...
tapi abang afdlin lagi comeyyyyyyyyyy ...

:D

Darling Pya said...

lama betul ye bro x upd blog nie
apa2 pun selamat berpuasa utk bro & kawan2 blog semua ;)

black_canary said...

halo bro..selamat berpuasa..gua respek kat iklan baru lu tu..walaupun secara LEMBUT ia memberi tahu semua org kena ada duit utk masuk U...
Tenung gambar Siti lama-lama boleh batal posa bro...hampeh betul lah lu ni bro...

Anonymous said...

salam..
saye ske sgt iklan petronas tuh..
congratulation!!..
u did a very good job!!

ArnabGumuk said...

wah sumer org puji iklan petronas ko tu bro..tp scr jujur aku pun nanges jugak tengok ..espcly bab masa ko tunjuk buku bank tu..aiyoo..mmg sedeyyyyyyyyyy...baguslah ko dah free nak blogging lagi..terubat rindu nak baca citer2 ko..hhehehe..anyway..apesal muka misha pelik je??ingatkan org lain td..SELAMAT BERPUASA n SELAMAT BERSUNGKAI BRO!!!!

Unknown said...

Slamat berposer abg afdlin!

ladyLC said...

Selamat Berpose! juga semua-mua. Aku pown minat gyler kat FaFau tue. Bro Afdlin pun cuteee gakkk!!!!

floweristachantress said...

sukalah iklan merdeka petronas tu :)

Fazrulls said...

Salam Bro..

Baru ja wa jerkah kat lu sebab dah 2 bulan tak muncul2 heee.. ingat kan pi diet ka senam ka apa ka untuk menghadapi bulan posa ni.. tup..tup.. lu pi dating ngan awek2..tu..perhh..

apa pun caya sama lu...

Latook...

she-shima said...

Abang,

Selamat menjalani ibadah puasa.
Dan kita tak tak boleh hilang akal nak cari kaunter zakat lagi tahun ni.. we better do it earlier this time!
heheheh..

May Allah bless u and your family Abang. i will always pray for your success and happiness, always..

Thank you for everything Abang, thank you very much..

C said...

Salam...
1st time skodeng blog nie hehehehe
Suka sgt..
Slamat Bpuasa...

mohd fauzi repan said...

tahniah bro
dh mula membloging semula
lama gak aku tunggu lu mula
rupanya tunggu bulan posa
aku tak minat tgk lu berlakon walau semua lakonan lu aku tak miss

aku lg suka tgk lu mengacara majlis
lg best

selamat berpuasa bro

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

syok tengok iklan petronas..pasal pengorbanan ayah terhadap anaknya. mujurlah anaknya faham dengan perangai ayahnya yang kedekut tapi berwawasan.

realiti sekarang, kalau ayah kedekut, mereka lari dari rumah untuk cari wang. tak berjayalah impian si ayah melihat anaknya berjaya.

iklan itu berlaku di kampung tidak dibandar. di bandar besarkan anak banyak cabaran.

RHAZ said...

lama tak menulis bro.
ku menanti-nanti.

zan said...

Selamat berpuasa jugak bro..

Los dan Faun bila mau kuar bro?

"lawa motor encik, motor ape ni encik?"

kavkiskey said...

"motor ni, abah yang punya" kata mamat kodok kepada bapak kodok.

maka terharulah bapak kodok tersebut sambil menguis2 kakinya di atas motor tersebut. Uhh..

studiokahwin said...

hi ketua kodok!!! nak wish selamat berpuase tu bro n famili sumer!!...this is my 1st time ever tgk blog bro la...cantek dan hasil penulisan yg menarik sekali..... saya minat giler tahap gaban kat bro....minat kat lakonan, nyanyian & lawak superb bro yg comei tuhh!! saya akan sokong bro sampai biler2.....saya lah big fan of yours!!.....saya pun besar gak mcm bro...rase maybe lagi besar kot..huhuhuhuh.....idup kodok, iduk ketua kodok

Ida said...

Assalamualaikum bapak kodok...

Selamat menjalani ibadah pose yer...kodok tgh sedih sbb kena pose diperantauan tp kodok ttp akan balik raya selepas kodok buat drawa swasta menagis bagai dgn hubby kodok nak balik raya...tp raya pertama br dpt balik...kira okla sbb hubby kodok kena kija da,...

Khaizarien said...

samat berpose..ade gift dr saya untuk tuan umah..sila amek kat blog saya ye =)

APRIL RD said...

hi...
happy fasting ya...
well i really love u in the petronas advert...

zonaku said...

Selamat Bpuasa n Selamat Hari Raya...
Iklan petronas tu sangat BEST!
"moto ini ABAH PUNYA".. huhuhuu.. dasat...
akhirnya... sejak ditanya masa relay for life ari tu.. berjaya gak bapak kodok ini mengupdate blog...
letih oo tgu...

Ilham Alfa said...

Aloha..baru hari nie aku on internet..
walapun dah puasa 5 aku ingin ucapkan jugak Selamat berposa kepada bapak kodok ni..

Selamat Berposa ya bro..

Joann Johani said...

Assalammualaikum...
wah wah lamer giler menghilang and baru sekarang mengupdate yek..
Apa-apa pon slamat menyambut Ramadhan al-Mubarak nie yek :)

Unknown said...

You look like my friggin' uncle!

Cheers!

yoshz said...

welkambek!

MissSee said...

Akum Abg Afdlin...
Rindu la sama lu.. nasib baik ade iklan Harpic and Petronas :) I heard that ur on another iklan from my family, tp I've never seen it.
U looked so adorable when u were mounting that big bike.lol. totally awesome!
Anyways, selamat berpuasa! Cant wait to see u this Raya!
Ciao!

yiemega said...

Salam bro Afdlin,

Selama Berpuasa Juga saya ucapkan untuk bro....

http://www.suaragenerasimuda.com

Hazlin Nazri said...

Selamat berposa. baru lepas tengok cerekarama... Tuhanpun tahu.

Hazlin Nazri said...
This comment has been removed by the author.
SESEORANG said...

iklan petronas tu panjang lagi sebenarnye.bile bapak kodok try bawak tu,sampai depan sikit die willy tapi tak jadi.sudahnye bapak kodok kene hempap dengan motor abah punye tu.

^nwh^ said...

*sob* tangkap leleh wa tgk afdlin dlm drama tadi. lama tak ngadap Drama TV..skali ngadap muka afdlin plak malam ni. mantap la lakonan bro. cuma confuse sket dgn jalan citer tu.

Zu Ismail said...

abang afdlin.. nin nak tanya tulun jawab ya.. semalam tengok cite kat tv3 abang afdlin mok giler masa tuh.. saya tau itu cerekarama sudah ulang punya, tapi masa tuh abg afdlin sebelum buat sumolah ker..???

bang kuruskan badan bang, nanti kalau abang tak kuruskan badan, suami saya ikut tau... die salu cakap.. afdlin shauki okej jer mok..tak de sakit pa pe pun.. parah betul suami saya...

s a L o m a said...

suka sgt iklan u afdlin..
meleleh la jugak air mata walaupon sebelum tgok, i da beria2 nekad tanak nangis mcm thn2 lps..hahahh!!

i suka part,
'kete kebal pon abah bulih beli..'
dgn mata u yg tebeliak tekucil tu.. :D

dan jugak part,
'moto ni, abah punya..'
rambut u sgt style! :p

Ain Humairah said...

Salam abg afdlin..

Congrate iklan lu mmg best tahap gaban.. Kelaka at 1 side (sbb tgk mke lu).. and touching 1 side..huhu~ Mmg tangkap leleh..

Anyway gua bertuju betol dgn cadangan pye:rudz tu since lu pn ckp lu da xder paper program lps dating ngn awek dlm mmp lu tu, si Fafau..

So, amacam *smug*? Berani jwblah!!

ein
o_O

Pocket said...

aduhaiii... terpaksa lah pocket mengomen baju Dato' Siti kita,
'terharu!!'

berbudi bahasa ? pastinya... this is the second time i'm hearing that, another was a friend who met her before the star becomes a star ...
eheh,

DzuL said...

best best bro afdlin shauki berlakon utk iklan petronas tu .. memang selamba giler ahahaha.. saya nak tau lagu yg mula2 tu sapa yang nyanyi n apa tajuknya .. menarik sungguh

Faisal Admar said...

wah bro! busy giler... kodok pun tak sebusy bro! he he he!

tak sabar nak tengok bro jadi Jamil!

all the best bro dan selamat berpuasa :)

Samdaddycool said...

Selamat berpuasa juga untuk Master Kodok dan kodok-kodok yang lain..

p/s - jangan makan cekodok di siang hari.. :D

Anonymous said...

JOm bukak puasa bersama cekodok hehe

Anonymous said...

JOm bukak puasa bersama cekodok hehe

Anonymous said...

JOm bukak puasa bersama cekodok hehe

Anonymous said...

JOm bukak puasa bersama cekodok hehe

Amazing AJ said...

salam bro~

stil ingt sy lg?

sy yg amek gamba abg kt gsc midvel hr tu..ni gamba dia


http://cannygurl.blogspot.com/2008/08/counter-ticket-girl-ii.html

all the best!!

PutRiZ DaMia said...

salam bapak kodok...
pergh mengancam ar bapak kodok skang..makin sibuk ek!!selamat menjalani ibadah puasa buat bapak kodok dan semua ahli keluarga bapak kodok!!
bila lagi la agknya filem terbaru abang kdok nk kuar ek!!!!
psl iklan petronas tu mmg best giler ..semua family sy suker tgk..ank2 buah sy lak bila tgh main keluar saja iklan tue trus diaorg berenti main duk diam tgk iklan tueee...cayalah mr.kodok!!!

Unknown said...

Dia lah talent, dia lah pengarah.. blasah..keep up the good work! Bro, comel la pulak tgk u pakai baju melayu..huhuhu..eh baru prasan..ur face ada iras2 Sabree Fadil la.. hahaha..

Unknown said...

Dia lah talent, dia lah pengarah.. blasah..keep up the good work! Bro, comel la pulak tgk u pakai baju melayu..huhuhu..eh baru prasan..ur face ada iras2 Sabree Fadil la.. hahaha..

JULIE said...

rasa cam nak raya dah..
jawabnya dok depan tv ler raya ni kann.. citer best2.

Edward Ott said...

Nice pictures

ruziela said...

Assalamualaikum...

hai abg adlin...
hehehehe.. abg niecute ler... ngan sape pun kalu bergambag sesuai jer... ye la.. coz u are a funny man...
mengancam ler gambar abg ngn farra tu...
coz ruziela ade terdengar panggilan hangit hot f.m ari tu.. yg farra tu mmg admire habis ngan abg aflin... and that same time u all ade wat lawak lak...
ape kata apa2 progeram nanti kan.. cube u all jadi couple pengacara.. sure the boom nye...
thn nie abg adlin x nak wat open house ker...
ajak2 ler kite...
apa kata minta your pro wat u nya friendster.. leh ler add kite...
k...

bye..
selamat hari raya....
sure one day kite leh jumper...
or abg afdlin wt fan club... leh x...

bye..
ruziela-bangi

[z@ck] said...

woooo...!!
hensem la abg afdlin in 1st picta..
mcm hang tuah da..
hehehe..

Azhan said...

gilerzzz siot datuk siti....mmg untungggggggggggg datukkk...hehe

kaSzMaNN said...

ERGHH!!!! Jeles siot....datuk siti... cun dowh... ingin nak borak borak ngan die..ehehe.....

alynn said...

cun memang la cun, lemah lembut je bila bercakap..
tapi..aduh..nape pakai tudung camtu..
nak pakai ke tanak ni..?

BudAk hijAu said...

Datuk siti..i lap u...
tp i lap aflin lg..heheheh..
samat berposa bapak kodok...

BudAk hijAu said...

selamat hari raya....

Ahmadkmz said...

raye jgn tak raye....

ketat nau baju Puan Siti...

daLyaanoon said...

cip kodok asyik makan je kat JTL

k u i n ™ said...

epy eid!
datuk ct cun! ;)

LANN said...

oh farah fauzana!
i lap u!

ayau aka BEkMEnG said...

los n faun memang best i think one of your best work ever.

noorfurqan said...

hi,abg afdlin...wow,dpt brgmbr dgn siti 2...but,knape siti skang ni makin seksi yer...dulu x penh pn pkai ketat2 mcm 2..semnjak khwn dgn datuk K la nmpk perbhn yg ketara;makin seksi..sama gak time anugerah skrin..huhuhuhu

Elfayra Rosan said...

MASA NIE.. saya ade lat studio.. ade wat assinment.. and kiteowang duk kat tepi.. bukan sekali ngan penonton =) ingat nak amik picx sekali ngan u 'all.. tapi sebab nak balik cepat.. kejar kelas.. so.. ta sempat =(