Pelikat Pants Designer

Pelikat Pants Designer
Number 1 Pelikat Pants Maker in the World!

Monday, September 19, 2005

WE HAVE A WINNER!!!!!.... AND OUR FIRST FLASH MOB EVENT!!

Hi Cekodokz semua!!... I hope you have a Brilliant day today!!.... if things don't look too great for you today, just remember...

YOU COULD HAVE BEEN BORN AS A MAGGOT, LIVING ON COW-MANURE!

Now for the results of the wonderful (why-the-hell-did-i-do-this-competition-in-the first-place), TEKA KASUT ARTIS competiton! and our winner.... the who answered correctly and his winning entry on sept. 17, is was......

Okay... 3rd Last Official Entry gua...
Mus
Zahid AF2
Anuar Zain
Mawi
Marsha
Rosyam Nor
Afdlin Shauki
Nama:
Mohd. Redzuan Ahmad Redza (redzuan a.k.a. dJ phuturecybersonique) Saiz Kasut:
8 (9 pun boleh kalau 8 takda)

Kaler kasut:
Black, White, Grey or combination. But in actuality, gua tak kisah, beb. Pasal lu kata tak boleh nak janji, so gua pun selambakodok ikut lu ajelah.

POWER TO THE PEOPLSC


GUA CAYA LUUUU......... so esok gua kene pegi kedai adidas and buy you the shoe man.
It's gonna be AWESOME.

POWER 2 the PEOPLE

afdlin shauki... we are gnna chat soon

46 comments:

mafiaries said...

[sajer nak jadik org 1st tulis kat comments board nih]
Neway, tahniah2! boleh belanja pakai kasut eh.. tak pun nanti ko DJ, tampal gambar kasut tu kat blog ko. aku gi tengok, lawa ke tidak..
heh..
Bro afdlin, takper rabak duit sket, supporter makin ramai eh..btw, fuyoo mana? :p

Anonymous said...

emmmmm fuyoooooo dah ada yang menang ....Tahniah beb ...gua terlambat submit :( .... tak per tak per will wait for the new event by Chip Kodok ....

Azyze said...

Congrats dJ phuturecybersonique!

I only manage to get 4. And Anuar Zain is the guy with the golden shoes? Kagum...I seriously thought that he is the putih/hitam kinda guy. There you go, another side of Abg Nuar is revealed.

Shoes really tell a lot abt their owners, kan?

Unknown said...

wahh...dah ade winner.. congrats! congrats! hebat giler bleh teka kasut2 artis. mmg kagum tahap dewa kodok ni!

Anonymous said...

la..afdlin...tak der pemenang kedua ke..ketiga ke..takkan satu je kot..aku pun nak jugekkk...

Anonymous said...

ler...si budak phuturecybersonique tu ker menang...anyway..lu memang terror la beb!
a flower 4 u '-----^-{@' ...

chief kodoz...bila nak buat competition teka rambut artist lak????....

Anonymous said...

saya ada banyak suka dengan this afdlin fella,
saya mahu kasi belanja teh tarik dan tosei sama dia. am-ma!

A.Is said...

Adidas tue.....

jeles jeles sangat jeles

Anonymous said...

emm... macam tak caye je ade yang boleh matchkan kaki n empunya kasut tu.. tabik springg kat u.. anyway tahniah..

nuri

Inn said...

waa.. i didnt know that you blogged! cool :)

There're very few entertainers that I really like, and u're definitely one of them!.

It's nice to 'read' more about u and ur perceptive on life.

Anonymous said...

Dear Afdlin..bleh tak tolong betulkan coding html..sbb bahagian indo yg sepatutnya kat tepi dah jadik nun ke bawah, so, tak ramai noticed ada vote,forum dan shoutbox.maybe u ter delete opening bagi section tu..mcm dlm coding opening tag "< html >", then last penutupnya "< /html >"..masing2 ada pasangannya..ok afdlin? bukan nak point outkan..tp saya pening ni kena scroll bwh sekali utk baca shoutbox..heh :D

-mona-

Anonymous said...

Tabik spring utk kodok yg dapat selesaikan misteri kaki artis ni!!

Anonymous said...

Akum Afdlin

sebenarnye aku nak kasik satu cadangan kat ko. harapnya ko baca la comment aku nih smp abih.

kite suma tau yg industri muzik kat negara tgh malap skang. baik kerana lagu tak sedap didengar mahu pun kerana syarikat pengedar buat perangai. kalo lagu sedap dan kene dgn promosi yg hebat, aku berani kata rakyat malaysia pasti beli jugak album tuh. cthnya tgk la album jamal abdillah dah terjual lebih 90,000 unit dan album mawi 150,000 unit.

so sekarang nih byk artis album tak dpt dijual pasal promosi oleh syarikat pengedar teruk. kengkadang tau album dah kuar, tp carik kat kedai takde. rugi la especially utk lagu2 yg kite tau sedap. kesian kat anuar zain. kesian kat ko pun sama gak.

oleh itu, ko pun amik tindakan utk menjual album ko melalui internet. dan dengar khabar sambutannya memberangsangkan.

so ape kata kalo artis2 yg ditindas nih pun ko buat langkah yg sama. ko tubuhkan satu syarikat, utk menjual album2 artis2 nih melalui internet. ko pun dah ade nama, and terkenal. ramai org usha blog ko. so aku rase masalah nak promo tak jadik masalah rasanye. tak pun ko jadikkan landasan utk promo album2 yg org buat underground. tp ko kene la dengar dulu album tuh. lps tuh kasik komen skit, kalo berkualiti aku rasa org akan beli. mcm oprah winfrey promo buku2 yg die baca. lps die baca, die jemput penulis tuh dtg ke talkshow die, dan boom jualan buku tuh meningkat.

nih bole dikatakan sumbangan ko terhadap komuniti artis. jgn la asik bila album tak laku, salahkan org yg cetak rompak dan kerajaan. kalo lagu tak sedap, org tak ingin nak cetak rompak pun. kerajaan lak byk lg bende nak pikir drpd pikirkan bende nih. so ini bole dikatakan langkah alternatif utk mengatasi masalah nih. jgn la harap kat kerajaan aje. sian gak kat diorang.

aku cadangkan bende nih kat ko, pasal org pecaya ckp ko. sekurang2nya aku pecaya. lps baca entry ko pasal cite gol & gincu tuh, aku terus pegi tgk. mmg lain dr yg lain pun cite tuh. mmg la takleh nilai org dr satu entry tuh, tp ape salahnye kalo mencuba. at least ini la salah satu cara utk menyumbang, sambil mengatasi masalah tanpa perlu bergantung pada org lain.

ok la. chow.

Zashreena said...

boleh tahan terror jugak eh DJ ni. anyway, congrats!!

Bukan Sepet said...

Laaa...


Hampeh!

Gua tak menang.

Hek eleh.. gua kasi can ajer tu kat budak redzuan tu...


Eleh.

Tak heran pun.

Kalau kau tak nak bagi aku...

Anonymous said...

afdlin, just wanna wish u... go afdlin GO!!

princessren said...

hehe tumpang glamor nampak nyer kwn kita sorang tuh yek hehe...

Anonymous said...

congratulations to the winner...merasa la awak pakai kasut adidas sponsored by afdlin! hehe anyways i've got the cd already!! thank you very much, will ask my sister to bank in the money later.. =)

Anonymous said...

fuyooo... dj phuturekodok menanggg... cayalah... tak sempat aku nak jawab... hmm...

CONGRATULATIONS.....

Cikokui said...

eh... nie yg angin nie... jadi dj nie leh jumpe cip kodok la... arghhhh... jelesnyer... kami yg tak menang nie takkan takleh gi same kot.. nak jumpe cip kodok gak.......!!!!!! tak kire... nak gi jugak!!!!

encikmasen said...

fuiyoooo...bes giler dpt kasut baru~~...sat gi nk puasa dah..kiranya jd kasut raya la nih...hehehe..tayang kt org2 kampung sambil berkata "woi~~ kasut raya ako afdlin shauki sponsor nih~! jgn jeles!~~"

hahaha..congrats kodok dj phuturecybersonique

Anonymous said...

Uhhh... cd FUYOOO aku kena curik. Sebab aku yang first dapat CD di office aku... uwaaaa... nangis tak berlagu...

L. Stephen Arkadious
FT Labuan

Anonymous said...

en redzuan.. kasut tu jgn pakai.. letak kat display kabinet.. kasut dari afdlin shaukinnnnn... sayang woo kalau rosak..

hik hik

Anonymous said...

redzuan!
jgn lupa suruh abg afdlin sign!!
bukan senang nak dpt signature selambakodok!

Darius said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

baru2 ni aku buka satu blog "satire" tajuknya Samy Velu Fan Club Dot Com, tapi semalam aku dah delete dah.

pasal apa? pasal ada sekumpulan manusia yang tak paham apa itu satire.
teruk aku kena maki hamun dari satu geng manusia dari Lim Kit Siang punya blog yang aku visit kejap. lani baru la aku paham why ketua kodok sensitif dgn comment2 yang negatif, memang terasa babe.

2ndly sebab aku delete, is takder sorang pun yang defend aku. aku tahu ramai yang masuk baca (tengok counter) tapi takder sorang pun nak comments ke support ke.
aku paham la itu hak org tapi ko tau macam buat stand up, lepas tu tak der orang gelak or tepuk. rasa tension dan penat.
kalau aku buat personal blog ke diary ke takper org tak comment sebab tu aku buat personal punya, org baca ke tak baca ke no issue.
tapi like i said i paham itu hak orang and i tak nak jadi jenis suruh audience tepuklah!

still aku trauma sampai letak anon je kali ni.. tebal malu je muka aku.

saja nak kongsi cerita.. ko suka ke tak suka ke itu lah the story.

Darius said...

tadi aku tulis aku cinta kat girlfriend aku kat sini cam shout out lah sebab dia selalu masuk + aku ni jenis muka nipis and aku type sesuatu kejadian yg berlaku kat aku yang memalukan aku dan traumakan aku.

saja nak explain.

sempoii said...

congrates pada cekodok yg menang! tererrr la you...

D.N.A.S said...

Kodok yang menang teka kasut ni mesti
ada ilmu nih.... Mungkin Ilmu Hisab, mungkin Ilmu alam ataupun mungkin jugak Ilmu Tasauf....Anyway, congrats ek. Bila dah dapat Adidas tu nanti, ambik gambar close up, pastu tempek kat komen ni.

Anonymous said...

aiseyman! haku silap part mawi ngan anuar zeng tu je...melepas tapak kaki haku neh merasa pakai kasut baru, huhuhuhu...

Yatt said...

waa... terer aaa mamat tu teka. Aku mcm tak caya je kaki Man Kidal tu... heheh! Betui ke cip kodok?

by the way...

Ade ke sesape layan thrash / heavy metak kat sini?
Aku ada dua teket konsert Kreator kat Backroom, Jln Raja Laut ari Ahad ni.

Aku tak dapat pi, teket price RM50 sekeping, kalau harga asal RM70.

kalau nak beli contact aku kat riadz74@yahoo.com sebelum Jumaat ni..

A. S. said...

ha...bekalan rokok ngan beras....semakin sedikit ..kenapa ha....hahahhaa........nak upkan rokok 6.80 kot...anyway..tahniah kepada pemenang kasut adidas tu....u are a sport...thankz.....

wassalam.

Anonymous said...

abg afdlin tenkiu for your support.
you inspire me too much.
too much already

now Samy Vellu Fan club ver.2 is up!
tenkiu:)

Anonymous said...

lambat 2 saat nak join baru jumpe this blog.....huhuhu

Darius said...

kena minta permit polis dulu tak?

Fazira Albaijure said...

tahniah~!!!

Anonymous said...

Dear Sir!
You are one really funny dude. I've watched your movies and I really must say, you can really bring out the laughter in us.
Power to the Kodokss alwaysss

mynicknames said...

gile betul. kau pandai beli jiwa orang

all the best to you!

Fara said...

can't believe u've got a blog too.
:)

Anonymous said...

Semekom Bro Afdlin ... Next time buat laa lagi pertandingan lain plak... mesti best. Anyway mana dapat studiotraffic.com tuh. Dah join sekali ker? :D

Anonymous said...

bro kodok...mana flash mob nyer info ni...wa tercali-cali ooo...chiep letak kat mana?

Anonymous said...

encik afdlin yg murah hati... bole ke saya nak masuk buli balik poster design tu? saya nih gph designer yg tak bertauliah.. tapi saya ingin mencuba nasib.. tapi saya blom jadik ahli kodok pon.. boleh ke? oh btw, nama saya buducutecomelgiletakingat... peace!

Anonymous said...

gua cayunkk sama lu brO..huhuhuhuhuh

Adam Kulim said...

bro afdlin!!! berita dari camp MMU melaka, 2 org graphic designer dh dapat, sorang guy, sorang gurl, sorang tu mmg terer dan byk pengalaman, sorang lagi student Limkokwing, ok gak dier tu..nanti kalau diorang bg artwork saya send...

sekian laporan dari kodoks Melaka.

Aliff Danial said...

bismillah

apa khabar? moga2 abg kodok berjaya dunia dan akhirat...semoga Allah memberkati usaha abg kodok...
siapa sangka saya dapat berinteraksi dengan abg kodok di alam maya...huhuhu..
saya peminat abg kodok sejak saya tengok citer abg kodok yang jadi jutawan tapi tak berlagak....

wassalam

syed syahrul zarizi b syed abdullah said...

masya, saiz 7. abang, cord lagu 'anak rusa nani' ada? part goreng2? mintak sikit?